Skip to main content

Lakeland Finland

Järvi-Suomi tutuksi brittiläisille kohdeyleisöille somemarkkinoinnilla

Taustaa

Lakeland Finland (visitlakelandfinland.com) on Järvi-Suomen matkailualueiden välinen yhteistyöhanke, jonka tavoitteena on lisätä alueen tunnettuutta ja kansainvälistä matkailua. Hankkeessa ovat mukana Päijät-Häme, Kanta-Häme, Pirkanmaa, Keski-Suomi ja Pohjois-Karjala. Yksi Lakeland Finlandin keskeisistä tavoitteista on toukokuussa 2023 lanseeratun yhteisen verkkosivuston, visitlakelandfinland.com, tuominen kansainvälisten matkailijoiden tietoisuuteen.

Tavoite ja haasteet

Tavoitteena oli ohjata kävijöitä erityisesti Iso-Britannian alueelta uudelle visitlakelandfinland.com-sivustolle sekä lisätä mukana olevien alueiden tunnettuutta, tavoittaa ja sitouttaa kohderyhmiä.

Miten saada Järvi-Suomi näyttämään houkuttelevalta matkailukohteelta?

Haasteena oli luoda kiinnostusta Järvi-Suomen kesän matkailuun Lapin talvimatkailusta kiinnostuneiden brittien parissa. Haastavaa tavoitteessa oli erityisesti se, että alueella ei ole vielä olemassa olevaa tunnettavuutta tai brändiä, kuten Lapin matkailussa. Näin ollen kävijöitä pyrittiin houkuttelemaan mielikuvilla, jotka eivät vielä ole muodostuneet tunnetuiksi teemoiksi kohdeyleisön parissa.

Järvi-Suomen markkinoinnin teemoiksi valikoituivat: tuhansien järvien maa, onnellisuus – lomaile kuten suomalainen, sauna – suomalaisuuden ydin ja Suomen kansallismaisemat – metsät, kansallispuistot ja järvet.

Ratkaisu

Loimme Visit Lakeland Finlandille teemojen mukaista inspiroivaa sisältöä somemarkkinointiin. Tavoitteena oli luoda kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä, joka leviää somessa myös ilman mediabudjettia. Kampanja toteutettiin sekä orgaanisella näkyvyydellä että maksullisella somemainonnalla.  Maksullinen somemainonta toteutettiin kustannustehokkaasti Metan kanavissa, teemojen mukaisilla somevideoilla. Lisäksi KV-yleisöjä tavoitettiin orgaanisesti Discovering Finland -Facebook-sivujen viikoittaisilla englanninkielisillä julkaisuilla. Kaikissa sisällöissä huomioitiin Visit Lakeland Finlandin markkinointiviestinnän kärjet ja toivotut teemat.

Tulokset

Sitoutuminen

7,78

Facebook-julkaisujen mainonta

Klikkihinta

0,15

Klikkihinta - maksettu mainonta

Meta-mainonnan näyttökerrat

225.000

Maksetun mainonnan näyttökerrat

Orgaaniset näyttökerrat

300.000

10 julkaisua Discovering Finlandin Facebook-sivulla

Ota yhteyttä ja kerromme lisää palveluistamme